השפעת רשתות חברתיות על שוק ההייטק

השפעת רשתות חברתיות על שוק ההייטק

הרשתות החברתיות שינו לחלוטין את עולם ההשמה בהייטק כפי שהכרנו אותו עד כה. אין זה חדש שמחלקת כוח האדם בודקת את שמותיהם של המועמדים לעבודה בגוגל, אבל הרשתות החברתיות מאפשרות לגלות הרבה יותר מידע אישי ופרטי מאשר היה ניתן לגלות עד כה.

לדוגמה, אם המשתמש כתב על הקיר שלו כמה "מילים עדינות" על הבוס הקודם שלו, הדבר יכול לפעול לרעתו אם המידע הזה חשוף ברשת. גם אם הקיר של המשתמש סגור, עדיין ניתן לגלות עליו פרטים בסיסיים כגון תחומי העניין שלו ולאילו קבוצות הוא משתייך. אם אחת הקבוצות אליהן הוא משתייך היא קבוצה שנויה במחלוקת, גם זו יכולה כמובן להיות בעיה. לפיכך, על כל מועמד לעבודה שמתחיל בתהליך של חיפוש עבודה אקטיבי לבדוק מהן הגדרות הפרטיות ברשתות כגון גוגל פלוס ופייסבוק.

גיוס דרך רשתות חברתיות

הצד השני של המשוואה הוא כמובן גיוס דרך רשתות חברתיות. במקצועות הייטק דרושים לעיתים תחלופות מהירות של עובדים ולכן המידע החברתי הוא מעודכן מאוד ורלוונטי במיוחד. מועמדים מאותרים דרך מגוון של רשתות חברתיות ובראשן לינקדין, בה כל אחד יכול ליצור לעצמו רשת ענפה של קשרים עסקיים ולקבל המלצות מאנשים ברשת הזו. באופן מפתיע, דווקא המשתמשים היותר פאסיביים שלא מנסים להתבלט מאותרים בקלות על ידי ארגונים שמחפשים עובדים באופן ישיר או חברות השמה. חברות ההשמה יכולות להיות אגרסיביות יותר ולפרסם מודעות פומביות בקבוצות מסוימות בתוך לינקדין, אך לארגון יהיה נוח יותר לפנות ישירות אל המועמדים על מנת לא לחשוף את עצמם. זו הסיבה שהארגונים לא מצליחים תמיד להגיע לכל המועמדים הפוטנציאלים.

גם לפייסבוק יש כוח בלתי מבוטל לגיוס עובדים ברשת, אך בגלל הגדרות הפרטיות שהוזכרו קודם לכן, לעיתים קשה יותר לשאוב ממנה מידע עסקי רלוונטי אודות המועמד.

לסיום,

סקרים מסוימים הראו על ירידה בפעילות של אתרי הדרושים ב – 2012 שהפכו להיות הרבה פחות רלוונטיים בעידן הרשתות החברתיות. למרות הירידה הזו, יש להם עדיין כוח רב מכיוון שהם מתגאים במאות אלפי מועמדים פוטנציאלים ובמשרות שחלקן נלקחו מהודעות ברשתות חברתיות.

Wordpress Themes - Wordpress Video Themes - Wordpress Travel Themes - WordPress Restaurant Themes